Μεγαλώνοντας μικρούς χορτοφάγους

Τετάρτη, 22 Ιουλίου 2009

Απαντήσεις παιδιάτρου σχετικά με τη βίγκαν διατροφή

Δια στόματος της παιδιάτρου Leila Masson MD.



Περισσότερες πληροφορίες στο
http://www.vegsource.com

Τρίτη, 14 Ιουλίου 2009

Ο πιο όμορφος ορισμός του vegan




Η Rasine είναι 2,5 ετών και είναι vegan από την γέννηση της.

Δεν έχει καταναλώσει ποτέ κρέας, γαλακτοκομικά, ή αυγά.

Μεγαλώνει σε οικογένεια vegan και διδάσκεται τον σεβασμό για τα ζώα ευθύς εξαρχής.

Η διατροφή της Rasine είναι πρώτιστα πλήρεις τροφές.

Μερικές από τις αγαπημένες της τροφές είναι οι φακές (που είναι βασικές στη διατροφή της — τις τρώει σχεδόν κάθε βράδυ ανακατεμένες με διατροφική μαγιά, λινέλαιο ή ελαιόλαδο, και τριμμένο λιναρόσπορο), αχλάδια, τόφου, κινόα, ρύζι, βρασμένο στον ατμό μπρόκολο, σταφύλια (ξεφλουδισμένα), μήλα, χούμους, χυλός με αλεύρι καλαμποκιού, τηγανίτες ολικής άλεσης και βάφλες σταριού, μικρά κέϊκ μπανάνας, σαλάτα τέμπε (προέρχεται από ζύμωση φασολιών σόγιας), χυμούς... και ο κατάλογος συνεχίζεται.

Στον παρακάτω σύνδεσμο ο πατέρας της Rasine μιλάει αναλυτικά για την εμπειρία του να μεγαλώνει την κόρη του vegan και πέρα από τις πολύ χρήσιμες πληροφορίες που δίνει, μας εμπνέει και μας γεμίζει ελπίδα ότι θα έρθει κάποτε η στιγμή που όλα τα παιδιά του κόσμου θα ανατρέφονται με τις αξίες του σεβασμού και της συμπόνιας προς τα ζώα.


Ομολογουμένως το πιο γλυκό κομμάτι του κειμένου είναι στο τέλος όπου ακούμε την Rasine να μας δίνει τον ορισμό του vegan:

Την ρωτάει ο μπαμπάς της: Τι σημαίνει vegan;

Rasine
: Δεν τρώει κοτούλες, γουρουνάκια, αγελαδίτσες.

“No eat bock bocks (chickens), no eat piggies, no eat moos (cows).”



Ακούστε την
Rasine εδώ:

Αναδημοσίευση από το μπλογκ http://xortofagia.blogspot.com/

Κυριακή, 12 Ιουλίου 2009

Θηλασμός και βίγκαν μωρά




Της Έριν Παβλίνα για το περιοδικό Vegfamily
Μετάφραση στα ελληνικά: foxy vegan

Οι περισσότερες από εσάς γνωρίζετε ήδη πόσο σημαντικός είναι ο θηλασμός. Είναι όμως πολύ πιο σημαντικός αν είστε βίγκαν. Αυτή τη στιγμή δεν κυκλοφορούν στην αγορά βρεφικά γάλατα που να είναι 100% βίγκαν. Όλα περιέχουν βιταμίνη D που προέρχεται από ζώα (1). Και τα βρεφικά γάλατα από αγελαδινό γάλα αποκλείονται για τον προφανή λόγο. Τι μας απομένει; Όχι και πολλές επιλογές. Αν θέλετε το μωρό σας να είναι βίγκαν, θα πρέπει να το θηλάσετε ή να βρείτε μία τράπεζα μητρικού γάλακτος και να βρείτε γάλα που προέρχεται από βίγκαν μαμά (πράγμα πολύ δύσκολο).

Έσo έτοιμη
Είναι πολύ σημαντικό να είστε προετοιμασμένη για το θηλασμό αν δεν θέλετε να το ρισκάρετε. Μπορεί να ακούγεται απλό και εύκολο, αλλά είναι λίγο πιο περίπλοκο από το να προσφέρετε απλά το στήθος σας στο μωρό σας. Όσο είστε ακόμη έγκυος, διαβάστε σχετικά βιβλία και παρακολουθείστε μερικές συναντήσεις του Συνδέσμου Θηλασμού (2) ώστε να μπορέσετε να βοηθήσετε το μωρό να πιάσει σωστά το στήθος σας, σε περίπτωση που μετά τη γέννα δεν υπάρχει διαθέσιμη βοήθεια από κάποια ειδικό. [...]

Πόσο καιρό πρέπει να θηλάσετε
Αυτό εξαρτάται αποκλειστικά από εσάς. Οι συστάσεις των ιατρικών οργανισμών είναι θηλασμός για τουλάχιστον ένα χρόνο, αν και δύο χρόνια είναι το ιδανικό. Από τη στιγμή που τα βρέφη εξαρτώνται από το μητρικό γάλα ή τη βρεφική φόρμουλα για τουλάχιστον ένα χρόνο, και δεν υπάρχουν βίγκαν εναλλακτικές, ως βίγκαν μαμά θα χρειαστεί να θηλάσετε τουλάχιστον ένα χρόνο. Μετά από αυτό, το μωρό θα μπορεί να πίνει συμπληρωματικά φυτικά γάλατα όπως από σόγια. (3)

Πάρτε βιταμίνες
Κατά τη διάρκεια του θηλασμού είναι πολύ συμαντικό να είστε σίγουρες πως λαμβάνετε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά από τη διατροφή σας. Το μωρό σας βασίζεται σε εσάς για να πάρει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να μεγαλώσει υγιές. Ωστόσο υπάρχουν δύο βιταμίνες που είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τις βίγκαν γυναίκες. Πρέπει να είστε απόλυτα σίγουρη πως λαμβάνετε αρκετή ποσότητα:
  • Βιταμίνης B12 - Τα μωρά γεννιούνται με μηδενικά σχεδόν αποθέματα αυτής της σημαντικής βιταμίνης. Η Β12 περνά μέσα από το μητρικό γάλα σε επαρκείς ποσότητες μόνο αν καταναλώνετε αρκετή στη διατροφή σας. Αν δεν είστε 100% σίγουρη πως λαμβάνετε αρκετή Β12 για τον εαυτό σας, σκεφτείτε να αρχίσετε να δίνετε ειδικό συμπλήρωμα στο μωρό από την ηλικία των 2 εβδομάδων μέχρι να σταματήσετε να το θηλάζετε.
  • Βιταμίνης D - Βγείτε στη λιακάδα! Αν δεν μπορείτε να βγείτε στον ήλιο 10 με 15 λεπτά, 2-3 φορές την εβδομάδα, φροντίστε να λάβετε τη βιταμίνη αυτή στη διατροφή σας. Καλές πηγές είναι τα ενισχυμένα φυτικά γάλατα. Βγάλτε και το μωρό σας στον ήλιο αλλά προσοχή στην υπερέκθεση. Αν χρειαστεί να πάρετε συμπλήρωμα, ψάξτε για D2 που είναι φυτικής προέλευσης γιατί η D3 προέρχεται από ζώα.
Τα πλεονεκτήματα του θηλασμού
Οι θετικές συνέπειες του θηλασμού για το μωρό είναι πολύ γνωστές και περιλαμβάνουν φυσική ανοσοποίηση έναντι διάφορων παθήσεων όπως ωτίτιδες, αλλεργίες, γαστροεντερικές ενοχλήσεις ενώ τα παιδιά που θηλάζουν έχουν λιγότερες πιθανότητες για διαβήτη και σύνδρομο αιφνίδιου θανάτου. Ένα λιγότερο γνωστό πλεονέκτημα είναι πως το γάλα των βίγκαν γυναικών είναι απαλλαγμένο από τις τοξίνες που βρίσκονται στο γάλα των περισσοτέρων μη-βίγκαν γυναικών. Ο θηλασμός ωφελεί το μωρό σας αλλά και το περιβάλλον, καθώς δεν ρυπαίνει και δεν ξοδεύει νερό. Και φυσικά, ο θηλασμός είναι ωφέλιμος και για τα ζώα, που κρατάνε το γάλα τους για τα δικά τους μωρά.

Resources:
La Leche League Website
The Womanly Art of Breastfeeding by Gwen Gotsch and Judy Torgus
The Breastfeeding Book by Martha Sears R.N. and William Sears M.D.
Pregnancy, Children, and the Vegan Diet by Michael Klaper, M.D.
Becoming Vegan by Brenda Davis, R.D. and Vesanto Melina, M.S., R.D.

Erin Pavlina is the author of Raising Vegan Children in a Non-Vegan World, and a new cookbook, Vegan Family Favorites. She lives in Las Vegas with her vegan husband and children, Emily and Kyle.

Σημειώσεις της μεταφράστριας
1. Συγκεκριμένα η βιταμίνη D προέρχεται από την λανολίνη που είναι κερί από τα πρόβατα, εκκρίνεται από το δέρμα τους και εκχυλίζεται από το μαλλί τους. Είναι πραγματικά τρελό το τι δίνουν οι γονείς στα μωρά τους να καταναλώσουν χωρίς καν να το γνωρίζουν!
2. Για συναντήσεις στην Ελλάδα δείτε: Σύνδεσμος Θηλασμού Ελλάδος
3. Στην ελληνική αγορά μπορεί να βρει κανείς ποικιλία φυτικών γαλατών (σόγια, ρύζι, βρώμη, αμύγδαλο κλπ) αλλά υπάρχουν και συνταγές για να φτιάξετε μόνοι σας στο σπίτι.